آموزش ثبت و پیگیری درخواست


سیستم تیکتینگ چیست؟ 

تیکت (Ticket) اصطلاح بین المللی پرسیدن سوال کتبی در قالب یک نامه رسمی از پشتیبانی است. که مشتری درخواست خود را در قالب تیکت پشتیبانی و یک نامه رسمی ارسال می کند و کارشناسان پشتیبانی موضوع را بررسی کرده و از طریق سیستم پشتیبانی به کاربر پاسخ می‌دهد. بعضی از سیستم‌های حرفه‌ای پشتیبانی بعد از پاسخ به تیکت کاربر، کاربر را از طریق ارسال پیامک مطلع می کنند.

  1. مشتری یا کاربر مجبور به تکرار مداوم درخواست نمی باشد.
  2. قابلیت ردیابی تمامی صحبت ها وجود دارد، چون تمامی پاسخ ها مکتوب است.
  3. تیکت‌ها نسبت به سایر روش‌های ارتباطی مثل تلفن، ایمیل و چت آنلاین اولویت بالاتری دارد و تمام سعی ما این است که به تیکت‌های پشتیبانی به سرعت پاسخ دهیم.

هنگامی که شما تیکت پشتیبانی ارسال می کنید، سریعا درخواست شما به بخش مربوطه جهت پیگیری انجام کار شما ارجاع داده می‌شود تا کارشناسان مربوطه سریعا مشکل شما رو برطرف کنند.

 

                                                                 ثبت نام                                                                     

چگونه تیکت پشتیبانی ارسال کنم؟

مرحله اول: ثبت نام

برای ثبت نام در سامانه ثبت درخواست به سایت support.shirazu.ac.ir مراجعه نموده و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده سپس اطلاعات خود را وارد کنید.

 

بعد از انجام مراحل فوق باید منتظر ایمیل تایید و فعال سازی جهت ورود به سامانه پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه شیراز بمانید سپس با چک کردن پوشه دریافتی ایمیل شخصی خود با کلیک بر روی لینک دریافت شده، اقدام به فعال سازی اکانت نمائید.

 

                                                                 ورود و ثبت درخواست                                                                 

 

مرحله دوم: ورود به سامانه

در این مرحله با وارد کردن نام کاربری (که همان آدرس ایمیل شما می باشد) و رمز عبور می توانید وارد سامانه شوید.

 

 

مرحله سوم: تیکت جدید

بعد از ورود به سامانه برای ثبت درخواست ، بر روی گزینه ثبت تیکت کلیک نمائید:

 

 

مرحله چهارمانتخاب خدمات

بعد از بازشدن فهرست خدمات با توجه به درخواست خود یکی از گزینه های نمایش داده شده را انتخاب فرمائید:

 

 

1) با کلیک بر روی گزینه (مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر، پرینتر و ...) شما می توانید کلیه درخواست های مبنی بر مشکلات سخت افزاری و  نرم را با شرح کامل مشکل، تیکت فرمائید.

 

2) با کلیک بر روی گزینه سامانه ها می توانید نسبت به تمامی سامانه ها و اتوماسیون های ارائه دهنده خدمات ثبت درخواست نمائید.

 

 

زیر منوهای مربوط به سامانه ها به شرح زیر می باشد: 

 


 

3) با کلیک بر روی گزینه آموزش مجازی کلیه درخواست ها مربوط به کلاس های مجازی نمایش داده می شود:

 

زیر منوهای مربوط به آموزش مجازی به شرح زیر می باشد: 

 

 

مرحله پنجم : فرم شرح درخواست

برای ثبت فرم درخواست مطابق مراحل زیر اقدام فرمائید:

1) در صفحه جدید در قسمت "موضوع" عنوان مشکل  یا درخواست خود را بنویسید.

2) دانشکده خود را انتخاب نمائید.

3) در صورت دانشجو بودن شماره دانشجویی را یادداشت کرده چنانچه کارمند یا هیئت علمی هستید این قسمت نیاز به پر کردن ندارد.

4) شماره تلفن داخلی یا همراه خود را وارد فرمائید.

5) در قسمت "توضیحات بیشتر" متن درخواست خود را به صورت کامل و با جزئیات تایپ فرمائید.

6) در صورتی که قصد دارید تصویر یا فایلی را ضمیمه نمایید، از طریق الصاق این کار را انجام دهید.

7) در قسمت جزئیات (اولویت را بر حسب مهم بودن تیکت ) انتخاب نمایید.

8) در نهایت دکمه "ذخیره" را کلیک نمایید.

 

 

نمونه فرم درخواست ، همراه با ثبت موفقیت آمیز

 

                                                                 پیگیری                                                                     

مرحله ششم : پیگیری

بعد از ثبت موفقیت آمیز تیکت و مشخص شدن کارشناس مربوطه ، شما باید شماره تیکت را یادداشت نمائید.

 

 

سپس با چک کردن (شماره تیکت) از منوی تیکت های من، بر روی موضوع کلیک فرمائید و از پاسخ کارشناس مربوطه مطلع شوید.

 

 

کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در اسرع وقت، به بررسی مورد بیان شده پرداخته و پاسخ را از طریق همان تیکت به شما اعلام می کنند، در صورت نیاز می توانید به شماره های 36132222 و 36132929، تماس حاصل فرمائید و درخواست خود را پیگیری نمایید.

 

 

و در نهایت به پاسخ داده شده و عملکرد کارشناس به درخواست شما، اقدام به تکمیل فرم ارسال بازخورد نمایید و ما را در ارائه هرچه بهتر خدمات همراهی کنید.