جلسه 3 تیرماه 1403
1- بررسی برنامه درسی پیشنهادی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری
مقرر شد در موارد زیر اصلاحات لازم انجام گیرد.
- در نگارش برنامه درسی، ساختار نمونه برنامه درسی وزارت عتف (فایل پیوست) رعایت گردد.
- جدول توزیع واحدها (جدول شماره 1)، بر اساس آئین نامه تدوین و بازنگری برنامه های درسی وزارت عتف (فایل پیوست) تنظیم گردد.
- در جدول مربوط به توزیع واحدها، از نوشتن تعداد واحدهای تخصصی اختیاری تعداد صحیح واحد درج گردد.
- با توجه به اینکه ارائه درس با عنوان "تبیین طرح پیشنهادی پایان نامه" روال نیست، بهتر است عنوان این درس به "سمینار" تغییر یابد.
- در سرفصل دروس و منابع دروس، از منابع به روز نیز استفاده گردد.
2- بررسی برنامه درسی پیشنهادی مقطع دکتری تخصصی(رزیدنسی) رشته دامپزشکی حیات وحش
مقرر شد در موارد زیر اصلاحات لازم انجام گیرد.
- در نگارش برنامه درسی، ساختار نمونه برنامه درسی وزارت عتف (فایل پیوست) رعایت گردد.
- در برنامه درسی بیان گردد که آیا برای اجرای دوره به اندازه کافی مواردی و نمونه هایی از حیوانات وحشی برای اجرای دروس و آموزشی به دانشجویان وجود خواهد داشت؟
- در برنامه درسی بیان گردد که آیا این رشته در سایر کشور ها ارائه می گردد؟ آیا بررسی لازم در زمینه چگونگی ارائه این دروس و این رشته در کشور ها و دانشگاه های پیشرو انجام شده و چه اقداماتی در خصوص تربیت متخصصین در این رشته انجام داده اند؟
- جدول توزیع واحد ها با سایر جداول عنوان و تعداد واحد ها همخوانی داشته باشد
- تعداد واحد های دروس در جدول عنوان و تعداد واحد ها با فرم های مربوط به ویژگی دروس همخوانی داشته باشد.
- در فرم های مربوط به ویژگی دروس عناوین لاتین دروس نوشته شود.
- آیتم " وضعیت آمایشی/مأموریتی درس" صرفاً برای دروس تخصصی اختیاری باید علامت زده شود، اصلاح گردد.
- در نگارش ویژگی های دروس، قالب وزارت رعایت گردد و تمامی آیتم ها تکمیل شود.
- در نگارش منابع علمی پیشنهادی از یکی از روش های رایج منبع نویسی استفاده شود.
3- بررسی بسته پیشنهاد کهاد مهندسی شیمی
مقرر شد در موارد زیر اصلاحات لازم انجام گیرد.
- بیان شود که مخاطب این دوره کهاد چه دانشجویانی هستند؟
- کمیته ای از رشته های مختلف تشکیل شود و بسته به نوع رشته دروس دور کهاد تعریف گردد.
- با توجه به اینکه بخشی از واحد های درسی در برخی از رشته ها گذرانده می شود بر این اساس برنامه تنظیم گردد تا مخاطب این دوره بیشترین بهره مندی را داشته باشند.