مرکز آموزش های آزاد و تخصصی

مطلب انتخاب شده دیگر موجود نیست.

دانشگاه شیراز به عنوان یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های کشور از نظر سابقه و سطح بالای علمی، امکانات و فضای آموزشی متعددی را جهت برگزاری سمینار، کارگاه و کلاس‌های آموزشی دارا می‌باشد. مهمترین هدف مرکز آموز‌ش‌های آزاد و تخصصی دانشگاه شیراز به کارگیری این ظرفیت گسترده جهت ارتقای سطح علمی جامعه و تربیت نیروی‌ کارآمد در صنعت و دانشگاه می‌باشد.

امکانات و فضای آموزشی دانشگاه شیراز شامل آزمایشگاه‌های تخصصی نرم‌افزاری و سخت افزاری در رشته‌های مختلف، تالارها و سالن‌های با ظرفیت چند صد نفر و کلاس‌های درسی بوده که جهت برگزاری انواع سمینارها و کارگاه‌های آموزشی آماده به کار می‌باشند. علاوه بر این، مرکز خود دارای یک ساختمان با چندین کلاس مجهز به امکانات آموزشی می باشد.

آدرس : شیراز - خیابان قصرالدشت - کوچه 74

شماره تماس : 36293264-071

پست الکترونیکی : suostc@shirazu.ac.ir

  1. اطلاع‌رسانی و تبلیغات دوره‌های آموزشی جهت توسعه و ارتقای سطح علمی دانشجویان و دانش‌‌آموختگان.
  2. ثبت نام و ساماندهی متقاضیان شرکت در کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی.
  3. هماهنگی با اساتید دانشگاه شیراز جهت برگزاری دوره های آموزشی.
  4.  ارائه امکانات و فضاهای آموزشی لازم جهت برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی آزاد و تخصصی شامل آزمایشگاه، کلاس و سالن‌های مناسب.
  5. انجام کلیه هماهنگی های لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی، کارگاهی و سمینارها.
  6. اعطای گواهی معتبر دانشگاه شیراز به شرکت‌کنندگان و برگزیدگان دوره‌های آموزشی.
  7. برگزاری سلسله نشست های علمی – تخصصی با دعوت از نیروهای متخصص موجود در دانشگاه‌ها و صنایع در محل دانشگاه.
  8. استفاده از امکانات دانشگاه شیراز (مانند مرکز مشاوره) جهت سرویس دهی به عموم
  9. برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک (workshop) میان صنعت و دانشگاه
  10. برگزاری سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی آزاد و تخصصی جهت ارتقا و به روز کردن مهارت و دانش عمومی جامعه.
  11. برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های تخصصی ضمن خدمت برای کارکنان مؤسسات و شرکت‌های دولتی و خصوصی به منظور افزایش مهارتهای شغلی یا ارتقای دانش تخصصی.
  12. برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آماده‌سازی و بازآموزی دانش‌آموختگان و سایر متقاضیان جهت ورود به بازار کار و صنعت.
  13. برگزاری دوره‌های نرم‌افزاری تخصصی برای کلیه متخصصین، دانشجویان و صنعتگران جهت تسلط بر اجرای پروژ‌های مربوطه.

قوانین

  • در صورت ثبت نام دانش پذیری در دوره و اعلام انصراف حداقل تا یک هفته قبل از شروع دوره، حق ثبت نام به شخص مسترد می گردد. درصورت انصراف از 7 روز تا 1 روز قبل از برگزاری دوره، 20 % از هزینه دوره کسر و 80% باقیمانده مسترد می گردد.
  • در صورت شرکت دانش پذیران ،حتی در یک جلسه دوره، هزینه دوره به شخص مسترد نخواهد شد.
  • گواهینامه پایان دوره درصورت اخذ نمره قبولی و عدم غیبت بیش از حد مجاز صادر خواهد شد.
  • استفاده از تلفن همراه در کلاس های درس ممنوع است و دانش پذیران بایستی در کلاس حضور موثر و فعال داشته باشند. در صورت تخطی از این قانون، مرکز از ارائه گواهی دوره به شخص معذور خواهد بود.
  • مسئولیت حفظ و نگهداری از فضای آموزشی، تجهیزات و امکانات به عهده دانش پذیر بوده و درصورت بروز هرگونه خسارت احتمالی، مسئولیت جبران خسارت متوجه شخص می گردد.
  • دانش پذیران موظفند در مدت حضور در مرکز آموزشهای آزاد و تخصصی دانشگاه، کلیه موازین اخلاقی و قوانین دانشگاه را رعایت کنند.

مرکز آموزشهای آزاد و تخصصی دانشگاه شیراز

Shiraz University Open and Specialized Training Center

(SUOSTC)

یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار در هر کشور، آموزش صحیح و تخصصی افراد می باشد و اهتمام به آن، گامی اصلی در جهت دهی به رشد پویای علمی کشور می باشد.

دانشگاه به عنوان متولی اصلی امر آموزش، نقش مهمی در تربیت نیروی کارآمد دارد. در همین راستا، برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی جهت کارشناسان و متخصصین صنایع که توسط اساتید طراحی می شود و یا براساس نیازهای موجود برای توسعه کشور تعریف می گردد، از اموری است که توجه بیشتر دانشگاه ها را طلب می کند. آگاهی هر چه بیشتر مهندسین در صنایع مختلف، از تکنولوژی ها و روش های پیشرفته علمی و مطلع شدن دانشگاه از نیازهای علمی صنعت و گام برداشتن در جهت تأمین آنها، الگوی دو جانبه ای است که سیستم دانشگاهی و صنعتی باید در جهت تحقق آن حرکت نماید تا روند توسعه علمی و صنعتی کشور تسریع گردد.

مرکز آموزشهای آزاد و تخصصی دانشگاه شیراز با هدف تربیت نیروهای کارآمد، افزایش مهارتهای شغلی، گسترش هر چه بیشتر فعالیت های علمی و ایجاد ارتباط پویا و مداوم بین صنعت و دانشگاه، به عنوان دو رکن اصلی توسعه کشور، با اهداف ذیل، تأسیس گردیده است.

اهداف

  1. کمک به ارتقای سطح دانش و فرهنگ در جامعه
  2. ایجاد زمینه مناسب برای افزایش دسترسی به آموزش دانشگاهی و تخصصی
  3. کاهش تقاضای اجتماعی برای ورود به آموزش عالی رسمی
  4. ارائه آموزشهای مداوم برای دانش آموختگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
  5. تامین نیازهای آموزشی مراکز صنعتی، بازرگانی و غیره
  6. ارتقا و به روز کردن مهارت و دانش عمومی جامعه

تعاریف

  1. آموزش آزاد و تخصصی، آموزشی غیر رسمی و بالاتر از سطح متوسطه است که در قالب دوره های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت اجرا می شود و به دانش آموختگان این دوره ها گواهی گذراندن دوره بدون استفاده از عناوین رسمی دانشگاهی (مانند کاردانی، کارشناسی و ... یا معادل آنها) اعطاء می گردد. البته دوره ها می توانند سطح بندی شوند و یا در صورت لزوم برای آنها آزمون هایی درنظر گرفته شود.
  2. مطابق آیین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از کاربرد و اطلاق واژگان نظام آموزش رسمی مانند "دانشجو"، "نیمسال" و ... اجتناب می شود و به شرکت کنندگان در این دوره ها، درصورت نیاز، صرفاً واژه "دانشپذیر آزاد" اطلاق می گردد.